UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 3. augusta 2018

Jablkový koláč s kokosovou penou




Šťavnatý, jemný, neskutočne chutný a voňavý koláč. 
Dostala som od dobrej susedky jabĺčka, tak som rozmýšľala čo z nich upiecť, no a nakoniec som sa rozhodla pre tento starodávny koláč, ktorý som si trocha doladila podľa svojich preferencií a nebanujem. Bol naozaj fantastický myslím, že lepší jablkový koláč som nejedla, určite vyskúšajte a dajte vedieť ako vám chutil :) 



cesto:


200 g práškového cukru

200 g Hery maslovej

5 žĺtkov

200 ml mlieka

300 g polohrubej múky


1/2 prášku do pečiva


plnka:


1,5 - 2 kg jabĺk

3 PL kryštálového cukru (podľa sladkosti jabĺk)

3-4 lyžice strúhanky, môže byť aj viac, podľa toho aké šťavnaté jablká použijete

šťava s pol citróna

vanilkový cukor


sneh:


5 bielkov

150 g kryštálového cukru

100 g strúhaného kokosu



postup:


1.
Najprv si jablka očistíme a nastrúhame na hrubom strúhadle. Dáme do hrnca, pridáme cukor a trocha podusíme. Keď jablka zmäknú, pridáme ešte strúhanku, citrónovú šťavu, premiešame a necháme vychladnúť.

2.
Žĺtky, tuk a práškový cukor vymiešame do krému. Postupne primiešame preosiatú múku s práškom do pečiva a mlieko. 



Cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech, 



pekne zarovnáme. Pečieme 20-30 minút pri 180 stupňoch. Pokiaľ sa nám cesto predpeká pripravíme si sneh. Veľkosť plechu 36 x 25 cm.

3.
Do misy si dáme bielka a šľaháme pol minúty, potom pridáme cukor a vyšľaháme tuhý sneh. Pridáme kokos a jemne premiešame.



4.
Predpečené cesto po 20 minútach vyberieme, dáme naň pripravené jablká, zarovnáme, posypeme vanilkovým cukrom a hneď na to dáme kokosový sneh. 



Sneh zarovnáme a dáme znova piecť na 15-20 minút.









4 komentáre:

  1. tento koláč poznám, chutí perfektne, máš ho krásny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dnes som tento koláčik piekla prvýkrát, výborný recept a skvelá pochúťka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Chcem podotknúť, že koláčik je výborný a dnes som ho robila po prvý krát

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.