UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

nedeľa 15. novembra 2015

Orechové kolieska s karamelovým krémom




Tieto koláčiky som piekla úž dvakrát a na vianoce budú znova, pretože sú úžasne, máme ich veľmi radi a chutia naozaj všetkým. Je to niečo podobné ako laskonka, ale trocha jednoduchšie na prípravu.




cesto:



4 bielky

310 g práškového cukru

255 g mletých orechov

35 g maizeny (kukuričný alebo zemiak.škrob)

40 g strúhanej tmavej čokolády



postup:


1.
S bielkov a práškového cukru vyšľaháme veľmi tuhý sneh ( nie nad parou ).
Pridáme orechy, škrob a nastrúhanú čokoládu.
Jemne premiešame lopatkou. 




Dáme do vrecka s hladkou špičkou a striekame na plech ktorý sme si vystlali mastným papierom, kolieska vo veľkosti 2 € mince. Môžu byť aj väčšie, kto ako chce, ale nie vysoké, majú byť nízke, ako keby ste robili makronky. 
Ak nemáte hladkú špičku môžte to striekať len jednorázovým cukrárskym sačkom (kúpite bežne v napr. Everlande)  a odstrihnite špičku asi na 0,5 cm.

2.
Pečieme pri teplote 180°C 10 minút potom stiahneme teplotu na 100°C  a sušíme ešte 15 minút.

Musia sa pekne dvihnúť a držať tvar. Hotové sú celkom vysušené. Ak budete dávať druhý plech, rúru znovu vyhrejte na 180°C, inak vám kolieska spadnú a nebudú držať pekný tvar.

3.
Z tejto dávky mi vyšlo  120 kúskov, čiže 60 párov, záleží od veľkosti. Neodporúčam robiť veľmi veľké a ani vysoké, majú byť nízke.

4.
Nechala som ich cez noc v chladnej miestnosti (nie v chladničke) a plnila som ich v následujúci deň. Zmäknú hneď na druhý deň po naplnení.



karamelová plnka:




300 ml mlieka

1 vanilkový puding - prášok

2 lyžice kryštálového cukru

200 g Hery alebo masla

polovicu plechovky karamelového salka   -   (ja používam obyčajné salko, 
kde plechovku salka varím v hrnci z vodou asi 1 hodinu a 20 minút, nechám vychladnúť, takto pripravené salko nám chutná lepšie ako už hotové kúpené karamelové)

a)
Do mlieka dáme cukor a puding, poriadne premiešame a za stáleho miešania privedieme k varu. Varíme 1 minútu, odstavíme, puding prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme vychladnúť na izbovú teplotu.

b)
Keď nám puding vychladne primiešame do neho maslo, ktoré musí mať tak isto izbovú teplotu, aby sa nám plnka nezrazila a poriadne vyšľaháme.
Nakoniec pridáme salko a došľaháme.

2 komentáre:

  1. Ja to idem tiež vyskúšať na Mikulášsky jarmok. Ak príde návšteva aby som mala niečo fajnové ku kávičke.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň, vedeli by ste mi poradiť, koľko dní vopred by som mohla upiecť kolieska, pred tým než ich naplním, aby vydržali čerstvé a chutné? Prípadne, ako dlho vydržia už naplnené? Vopred veľmi pekne ďakujem. ��

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.