UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

štvrtok 26. novembra 2015

Krehké orechové oválky s karamelovou plnkou




Veľmi krehké a jemné orechové koláčiky, ktoré sa rozplývajú na jazyku. Tento recept som si upravila podľa svojich predstáv z jedného starého receptu, pomermi gramáže a pridaním  žĺtkov do cesta. Vďaka tomu, že sú pripravované z polohrubej múky, ako väčšina starodávnych receptov na vianočné pečivo, tak tieto oválky sú neskutočne krehké a po naplnení mäkučké.




cesto:



180 g práškového cukru

450 g polohrubej múky

250 g margarínu / hera, smetol / izbovej teploty 

160 g mletých orechov

2 žĺtky

vanilkový cukor alebo trocha vanilky




postup:




1. Z uvedených surovín vypracujeme cesto, ktoré necháme aspoň pol hodinu odpočívať.




2.
Z cesta vyvaľkáme tenší plát, z ktorého vykrajujeme oválky alebo kolieska. Vykrojené oválky ukladáme na plech, ktorý sme vystlali papierom na pečenie. 
Cesto je veľmi krehké, kedže je z polohrubej múky, ale vďaka tomu počas pečenia oválky krásne držia tvar a po upečení sú krehučké. Pečieme do ružova pri teplote 170 °C asi 15 minút.

3.
Oválky som plnila na druhý deň karamelovou plnkou.




karamelová plnka:



300 ml mlieka

1 vanilkový puding

2 lyžice kryštálového cukru

200 g masla

polovicu plechovky karamelového salka


Do mlieka dáme cukor a pudingový prášok, poriadne premiešame a za stáleho miešania privedieme k varu. Varíme 1 minútu, odstavíme, prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme vychladnúť na izbovú teplotu.

Keď nám puding vychladne, primiešame do neho maslo, ktoré musí mať tak isto izbovú teplotu, aby sa nám plnka nezrazila a poriadne vyšľaháme.
Nakoniec pridáme salko a ešte dôkladne prešľaháme. 







20 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Dobrý večer, skúsili ste tento recept?aj mne a to pozdáva...oplatí sa to spraviť? A ake mnozstvo je z toho?

      Odstrániť
  2. Robila som tieto oválky na vianoce a môžem len a len odporučiť. Sú výborné. Ďakujem za super receptík. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja ďakujem za komentár, som rada že sa vám vydarili :)

      Odstrániť
    2. Chcela bi so sa opitat ze kebi som nedala salko len karamelovi puding?alebo normalne salko dakujem

      Odstrániť
  3. Veľmi veľmi chutne 😊..a je ich fakt veľa 😆

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :), je ich veľa ale určite sa zjedia, výborné sú aj neplnené, len tak ako keksík:)

      Odstrániť
  4. Mňam, opět se mi zbíhají sliny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Take jsme je zkouseli a musim rict, ze jako prvni zmizeli... byli opravdu skvele a letos je budeme delat z vice davek... dekujeme za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobrý deň, chcem sa poďakovať za skvelú inšpiráciu na úžasný recept,vyskúšala som ich ako vianočné pečivo a sú vynikajúce..odporúčam všetkým vyskúšať, príprava nenáročná :-)
    Chystám sa vyskúšať aj linecký orechovo-jablkový koláč..orechy v zákuskoch sú topka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dobry den, mozem sa opytat, to salko sa vari ci nevarene sa dava? Dakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dáva sa karamelové kúpené, ktoré už netreba variť, alebo keď nemáte karamelové len obyčajné, tak ho treba variť aby bolo karamelové.

      Odstrániť
  8. orechové oválky sú veľmi chutné, dnes som ich upiekla a sú vynikajúcej chute, a to ešte nie sú naplnené. S krémom budú určite úžasné. Piekla som ich prvý-krát, ale každému vrele odporúčam......

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tieto oválky vôbec nevydržia, ani kým ich naplníte, ak máte doma pažrošov ako ja, budú miznúť ihneď z plechu... �� Spravila som orechové, kokosové aj škoricové a po 4 hodinách boli fuč... Na vianoce asi budem musieť piecť v noci a schovám ich ��

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Sú fantastické, môj syn povedal, že najlepšie koláčiky, odporúčam určite.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Môžem použiť aj karamelový puding

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.