UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 20. októbra 2017

Makové rezy s citrónovým pudingom




Ľahučký, svieži, veľmi jemný a vláčny koláčik s úžasnou nezameniteľnou makovo-citrónovou kombináciou, ktorá nikdy nesklame. Jednoduchý, raz dva spravený a chutí naozaj skvele :)




potrebujeme:



5 vajcia

200 g kryštálového cukru

100 ml oleja 

150 ml vlažnej vody

270 g polohrubej múky

120 g mletého maku

1 prášok do pečiva

1 lyžica na
strúhanej citrónovej kôry



postup:




1.
Vajcia s cukrom vyšľaháme do peny. Za stáleho šľahania pridávame olej a vlažnú vodu.

2.
Keď to máme poriadne vyšľahané pridáme po častiach preosiatú múku zmiešanú s práškom do pečiva. Nakoniec pridáme mak, citrónovej kôru



a dôkladne premiešame.

3.
Cesto vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie, pekne zarovnáme a pečieme pri teplote 180°C asi 30 minút. Veľkosť plechu je 35 x 25 cm.

4.
Pripravíme si tvarohovo-šľahačkovú plnku.



tvarohovo-šľahačková plnka:



250 g mäkkého tvarohu, vo fólií, nie vo vaničke

250  ml šľahačkovéj smotany 33 %

250 g mascarpone 82%

4 lyžice práškového cukru

1 stužovač do šľahačky


Mascarpone vymiešame s 3 lyžicami práškového cukru, pridáme tvaroh a premiešame. Miešame len zľahka ale dôkladne, aby sa nám to len pekne spojilo, miešala som iba vidličkou.


Vyšľaháme si smotanu so zvyšnou 1 lyžicou práškového cukru, asi v polovici miešania pridáme stužovač a došľaháme. Šľahačku pridáme po častiach k plnke a pekne spolu premiešame.


5.
Na upečené a vychladnuté cesto natrieme pripravenú plnku



a dáme vychladiť.

6.
Pokiaľ sa nám koláč chladí pripravíme si citrónový puding.


citrónový puding:


300 ml tekutiny : voda + citrónová šťava z 1 citróna

polovica balička vanilkového pudingového prášku, čiže 20 g

3 lyžice kryštálového cukru


Do vody dáme citrónovú šťavu, cukor, pudingový prášok, poriadne premiešame a za stáleho miešania privedieme k varu. Za stáleho miešania varíme 1 minútu, odstavíme. Chladíme za stáleho miešania asi 5-10 minút a potom ešte za tepla lyžicou pofŕkame na vychladenú plnku. Hneď pomocou noža alebo stierky pekne zarovnáme a ucelíme puding.










10 komentárov:

  1. Co by mohlo ist namiesto maku?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mak môžte úplne vynechať, ale múku tým pádom zvýšte na 300 g a vodu znížte na 100 ml.

      Odstrániť
  2. Výborný koláčik.V sobotu som robila,včera všetkým chutil.Skvelá kombinácia maku s citrónom.Nedostala som však tvaroh vo fólii, ale len termizovaný vo vaničke, nakoniec bol výborný, lebo bol hladký a už vyšľahaný, takže môže ísť aj taký.A taktiež čo sa týka citrńového pudingu, stavila som sa klasiku,nakoľko som nechcela nechávať otvorený pol pudingu,tak som dala celý puding,500 ml tekutiny a šťavu z 2 citrónov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za spätnú väzbu, som veľmi rada že sa vám koláčik vydaril a hlavne chutil :)

      Odstrániť
  3. Na 3 deň bol tento koláčik "najsamlepší" škoda,že iba 2ks mi zostali...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dalo by sa nahradiť mascarpone niečím iným mne mascarpone nechutí

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som nahradila Fresh creme z Lidlu a bola to vynikajuce

      Odstrániť
  5. Delicious recipe. I am glad to read this blog. Thanks

    OdpovedaťOdstrániť
  6. A čím by som nahradila stuzovst šľahačky?

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.