UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

streda 24. septembra 2014

Pečené buchty



Výborné buchtičky ako od babičky :) . Recept na toto kysnuté cesto mám už dávnejšie s časopisu Život a od kedy som ho vyskúšala, iné už nepečiem. 

Akékoľvek koláče alebo buchty, sú z neho vynikajúce, vydržia aj na druhý deň úžasne jemné a mäkulinke, no a vždy od každého zožnú veľkú chválu.


Buchty môžete plniť hocijakou plnkou, ja som plnila len tvarohovou a ešte odporúčam, alebo ako to robím ja, ak zdvojnásobím dávku a chcem buchiet viac, tak vajíčko dávam vždy len jedno.






cesto:



400 g polohrubej múky

20 g droždia 

250 ml vlažného mlieka   (aby cesto nebolo husté ani riedke)

50 g kryštálového cukru

50 g roztopeného masla

1 vajce 

1/2 lyžičky soli 
trocha roztopeného masla na pomastenie upečených buchiet 



postup:



1.

Najprv si pripravíme kvások tak, že mlieko trocha zohrejeme aby bolo vlažné (pozor, ak mlieko zohrejete príliš a bude teplé tak zničíte kvasinky a cesto vám nevykysne), potom do neho pridáme droždie a kryštálový cukor. 
Premiešame a dáme kysnúť.

2.

Do väčšej misy dáme múku, vajíčko, maslo, vykysnutý kvások a zarobíme cesto.
Cesto dobre vymiešame.

3.

Cesto trocha pomúčime, prikryjeme utierkou a necháme kysnúť asi 45 minút.

4.

Pripravíme si tvarohovú plnku.




tvarohová plnka:





500 g tvarohu

100 g práškového cukru

1 kyslá smotana (200 ml)


Všetko spolu zmiešame.



5.
Po vykysnutí cesto vyvaľkáme, pokrájame na štvorce a naplníme plnkou. S tejto dávky mi vyšlo 19 buchiet.

6.
Plnku dôkladne zabalíme cestom a vzniknutú buchtičku z troch strán okrem vrchu pomastíme olejom, aby sa nám po upečení dobre od seba oddeľovali.

7.
Takto pripravené buchty necháme ešte podkysnúť asi 15 minút a pečieme pri teplote 180°C asi 25- 30 minút.





8.
Ihneď po upečení povrch poriadne pomastíme roztopeným maslom. Po vychladnutí posypeme práškovým cukrom.



21 komentárov:

  1. Výborný recept, ďakujem, buchtičky sú mäkkučké a vláčne ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za komentár, som rada že sa Vám buchtičky vydarili :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vynikajuce. Dakujem za recept. Ukladam. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem za super recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Péct buchty jsem zkoušela víc krát, ale tyhle jsou nejlepší:-))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Robila som buchtičky z viacerých receptikov, ale tieto sú TOP! :) Vynikajúce,jemnucke, makkucke, vláčne. Ďakujem za recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja ďakujem za pekný komentár, teší ma že vám chutilo :)

      Odstrániť
  7. ďakujem, výborný recept aj pre niekoho kto robí kysnuté cesto prvý raz v živote..vydarili sa na prvý šup

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Výborný recept. Už len tento budem použivať. Ďakujem moc ��

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vyborny recept! najlepsie buchty ake som kedy piekla a jedla <3

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Waaaaw tie su ako pavucinka. Dakujem ze receptik. Mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Prvýkrát v živote som robila pečené buchty podľa Vášho receptu a naozaj sa podarili. Ďakujem za recept a keď pečené buchty tak už len podľa tohto receptu. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Výborné sú, odporúčam ��

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Úžasné, najlepšie buchty, aké som kedy mala!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.