UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 9. marca 2018

Maková roláda s mandarínkovým krémom



Veľmi jednoduchá, no fantastická jemná maková roláda s ľahkou a sviežou mandarínkovou plnkou. Skvelá kombinácia chutí vás očarí a som si istá, že jeden kúsok vám nebude stačiť :)


cesto:


4 vajcia

100 g kryštálového cukru

3 lyžice vlažnej vody

80 g hladkej múky

50 g mletého maku

pol balíčka prášku do pečiva



postup:


1.
Vajcia s cukrom vyšľaháme do peny, postupne pridávame vodu.

2.
Keď máme vajcia vyšľahane do peny, pridáme mletý mak, 



premiešame a pridáme preosiatú múku zmiešanú s práškom do pečiva. 



Zľahka a dôkladne premiešame.

3.
Vzniknuté cesto 



rozotrieme na veľký plech 



a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 C a pečieme asi 20 minút.

4.
Po upečení necháme cesto 2 minúty vychladnúť a ešte za horúca cesto stočíme do rolády aj s papierom. Cesto necháme takto vychladnúť 5 minút a papier s cesta stiahneme. Cesto znova mierne stočíme do rolády a necháme vychladnúť.

5.
Pripravíme si jednoduchú trasenú mandarínkovú plnku.


trasená mandarínkova plnka:


250 ml  33% smotany

1 mandarínkový kompót, ten menší 312 g

1 balíček vanilkový puding Créme Olé bez varenia


6.
Do uzatvárateľnej nádoby (napr. plastovej) nalejeme smotanu a mandarínkový kompót celý, plody aj so šťavou, pridáme vanilkový puding Créme Olé za studena, ktorý sa nevarí



Nádobu hneď pevne uzavrieme vekom, niekoľkokrát intenzívne zatrasieme (celkovo 15–30 sekúnd) tak, aby boli všetky prísady dobre premiešané. Trasieme najlepšie z boka na bok a keď tá plnka nevydáva už taký vodový zvuk, je to už len hustá hmota, tak vtedy je to hotové. Všetko ešte dôkladne premiešame metličkou alebo vareškou tak, aby sme suché prísady odstránili z okraja nádoby a vmiešali do náplne.


7.
Náplň rozotrieme na  cesto ale nie až po okraj, pretože stáčaním sa nám plnka ešte trocha posunie 



a stočíme do rolády. Povrch dozdobíme podľa vlastnej fantázie a dáme vychladiť. Ja som povrch rolády posypala cukrom a poliala bielou čokoládou.


4 komentáre:

  1. To je teda "pani roláda", vyzerá fantasticky...tiež som cez víkend piekla zákusok s trasenou mandarinkovou plnkou ale roláda s makovým cestom ma oslovila, určite vyskúšam. Pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Roláda mi zmizla rýchlosťou blesku...veľkú poklonu skladám tejto osobe za tento blog.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi si toho vážim, že sa vám páči môj blog a inšpirovali ste sa u mňa. Áno, táto roláda mizne veľmi rýchlo, ako som písala jeden kúsok nestačí :)

      Odstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.