UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

štvrtok 3. apríla 2014

Plnené muffiny z kysnutého cesta





Minule som našla v chladničke tvaroh, ktorému končila záruka a tak som rozmýšľala čo s ním. Napadlo ma, že niekde na internete som videla celkom dobrý nápad na kysnuté muffiny, len som ho nemohla nájsť, čo až taký problém nebol. Použila som svoj obľúbený, stokrát vyskúšaný recept na kysnuté cesto a muffinky boli vynikajúce, jemné a krehké.


cesto: 


375 g polohrubej múky
20 g droždia  (ja používam sušené)
180 ml vlažného mlieka   (môže byť trocha viac, aby cesto nebolo husté ani riedke)
50 g kryštálového cukru
50 g roztopeného masla
1 vajce 
1/2 lyžičky soli


Zo surovín a kvásku vypracujeme cesto a necháme ho hodinu kysnúť.
Cesto si rozdelíme na 12 častí. Každú časť si rozvaľkáme na malý kruh, naplníme tvarohovou plnkou a džemom, narežeme okraje a dôkladne zvinieme tak, aby plnka bola čím viac zavinutá. Plniť môžeme hocičím, ja som plnila tvarohom a malinovým džemom. Vzniknutú muffinku vložíme do vymastenéj a múkou vysypanej formy. Pečieme pri teplote 180°C asi 25-30 minút. Ihneď po upečení povrch muffiniek poriadne pomastíme roztopeným maslom.


plnka:

250ml mäkkého tvarohu
2 lyžice práškového cukru
pár kvapiek citrónovej šťavy
trocha vanilkovéj esencie

Všetko vymiešať.


na pomastenie muffiniek po upečení:


1 lyžica roztopeného 82% masla




                             











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.