UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

utorok 24. februára 2015

Pečený mletý rezeň so syrom


 


Tento mletý rezeň pripravujem naozaj veľmi často, je nenáročný na prípravu a u nás je veľmi obľúbený, pretože máme radšej pečené mäso ako vyprážané. 




500 g mleté mäso (používam bravčové pliecko alebo bravčové s hovädzím pol na pol)
1 cibuľa 
150 g tvrdý syr, eidam 45%
1 vajíčko
1 tvrdý rožok
mlieko 
koreniny - soľ, čierne korenie, provensálske korenie alebo podľa chuti
strúhanka
olej
citrónová šťava



1.
Pokrájame si rožok na kocky a polejeme ho trochou mlieka. Nakrájame si cibuľu a syr si nastrúhame hrubým strúhadlom.


2.
Mäso si okoreníme pridáme vajíčko, cibuľu, namočený rožok, ktorý sme vyžmýkali od mlieka, syr, korenie a poriadne premiešame. Ak je potrebné  zahustiť, tak pridáme trocha strúhanky.


3.
Mäsovú hmotu rozdelíme na 6 častí, z ktorých tvarujeme rezne a obalíme ich v strúhanke.


4.
Do pekáča nalejeme olej, nie veľa, asi tak 2 milimetrovú vrstvu. Pekáč zakryjeme vrchnákom alebo alobalom, ale nie úplne. Pekáč necháme poodkrytý asi na 2 centimetre a dáme do vyhriatej rúry na 220°C pripiecť  asi na 15 minút.


5.
 Po 15 minútach rezne zalejeme vriacou vodou, asi tak do polovice rezňov, môžme aj viac, ale nie úplne. Ďalej pečieme takto poodkryté na 2 centimetre ešte 35 minút.


6.
Po 35 minútach šťavu zlejeme a rezne dáme ešte odkryté zapiecť na 10 minút, čiže celková doba pečenia je 1 hodina.


7. 
Šťavu si rozriedime vodou, na množstvo ktoré potrebujeme, pridáme trocha mletej červenej papriky, zahustíme múkou alebo najemno nastrúhaným zemiakom a povaríme minimálne 10-15 minút. Dochutíme a nakoniec pridáme citrónovú šťavu.


8.
Ako príloha sa hodí naozaj hocičo, my máme najradšej zemiakové pyré.


9 komentárov:

  1. Uz druhy krat sme tento recept vyskusali je famozny a to zemiakove pyre k tomu hmmmm :-)
    Vdaka za tento blog...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Mária za komentár a som veľmi rada, že vám tento mletý rezeň so syrom chutil, my ho robievame tiež veľmi často.

      Odstrániť
  2. Včera som ho vyskúšala a mali sme "nebíčko v papuli" ako vraví Janko Kroner. Výborný, jemný, šťavnatý. O týždeń si ho rodina žiada znova. Ďakujem za recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pekný komentár, veľmi ma teší že vám chutilo :)

      Odstrániť
  3. Včera som ho vyskúšala a mali sme "nebíčko v papuli" ako vraví Janko Kroner. Výborný, jemný, šťavnatý. O týždeń si ho rodina žiada znova. Ďakujem za recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nemáte za čo, ďakujem za pekný komentár, som veľmi rada že vám chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ďakujem za recept,som úplný amatér vo varení,ale skúsil som a celkom sa mi to podarilo...dcére sa robili hrče za ušami takže som hrdina na chvíľu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ďakujem za komentár, tak to som rada že vám chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Výborný recept,konečne som našla syrový reznik ktorý chutí mne aj mojej rodinke

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.