UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

štvrtok 27. apríla 2017

Cviklový šalát



Priznám sa, že cviklu som nikdy nemala rada preto som ju konzumovala a používala v mojej kuchyni veľmi striedmo, dokiaľ som neochutnala tento veľmi jemný a chutný šalát. Konzumujem ho len tak samotný s pečivom alebo si ho dám ako prílohu napríklad k steaku.

Cvikla je veľmi prospešná pre naše zdravie a zároveň pôsobí aj ako prevencia pred mnohými ochoreniami, preto som ju začala v mojej kuchyni používať častejšie. Samozrejme
najvhodnejšie je pripravovať si z nej čerstvú šťavu, ktorú nie každý znesie, preto je výborné miešať ju s jablkom, mrkvou a kúskom citróna. 

*Cvikla obsahuje veľa draslíka, bielkovín, železa, horčíka, medi, zinku, fluóru, mangánu a vitamínov C, B1 a B2. 
*Rýchlejšie vyplavuje z tela cholesterol a vďaka tomu znižuje jeho hladinu v krvi.
*Obsahuje silný antioxidant betakyanín, ktorý chráni pred škodlivými voľnými radikálmi.
*Pomáha prečistiť pečeň, žlčník a obličky.
*Je to bohatý zdroj prírodného cukru
*Má vynikajúce detoxikačné vlastnosti a prečisťuje krv.
*Pomáha predchádzať tráviacim problémom.
Trocha som sa rozpísala o naozaj skvelej a zdravej cvikle, ale späť k môjmu obľúbenému šalátu.



potrebujeme:



2 väčšie cvikly

1 biely jogurt  200 ml

5-6 lyžíc sladkej smotany, môže byť aj viac

soľ a cukor podľa chuti

pár kvapiek limetkovéj alebo citrónovéj šťavy




postup:




1.
Cviklu uvaríme nad parou asi hodinu, podľa veľkosti cvikly, treba si to odsledovať a doladiť podľa toho ako to má kto rád.



2.
Zmiešame si jogurt so smotanu, pridáme soľ, cukor, pár kvapiek limetkovéj alebo citrónovéj šťavy, poriadne premiešame a zalejeme na kocky nakrájanú vychladnutú cviklu. Premiešame a to je celé, jednoduché a veľmi chutné.




2 komentáre:

  1. Cviklu mám rada už od detstva...doma sme ju jedávali zaváranú ale ja robím častejšie pečenú alebu takýto šalátik, výborné.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Evka, to je dobré že ti chutí, cvikla je veľmi zdravá, bohužiaľ mne nikdy nechutila ale tento šalát milujem a môžem ho jesť aj každý deň :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.