UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 24. marca 2017

Švédské mäsové guľky



Ahojte priatelia, tieto švédské guľky pozná asi väčšina z vás. Príprava nie je vôbec náročná a chutí to naozaj skvelo, ja ich mám veľmi rada. Predpokladám, že v každej domácnosti sa to varí trocha ináč (samozrejme aj vo Švédsku) s malými obmenami, ale tak to má byť, veď ako sa hovorí sto ľudí sto chutí :)




potrebujeme:



500 - 800 g mletého bravčového a hovädzieho mäsa

pol hrnčeka strúhanky

1 vajce

1 väčšiu cibuľu

muškátový oriešok alebo bylinky podľa chuti, ja dávam koriander pretože je neskutočne zdravý a samozrejme vylepší chuť a vôňu jedla

soľ, čierne mleté korenie

olej



na omáčku:

maslo cca 50 g

hovädzí vývar alebo vodu

300 ml smotany

hladkú múku

worchestrovú alebo sójovú omáčku

soľ, čierne alebo biele korenie




postup:



1.
Cibuľu si nakrájame na drobno. Do misy si dáme mleté mäso, vajce, strúhanku, nakrájanú cibuľu, soľ, korenie a poriadne premiešame. Nakoniec ešte pridáme podľa chuti nasekané bylinky a premiešame.


2.
S pripraveného mäsa tvoríme guličky o veľkosti orecha alebo trocha väčšie.


3.
Na panvicu s hrubším dnom si rozohrejeme trocha oleja, pridáme guľky



a narýchlo opečieme s každej strany asi minútu. Opečené guľky preložíme do pekáča s trochou oleja,



pekáč zakryjeme a pečieme pri teplote 200°C cca 20 minút.

4.
Kým sa nám guľky upečú pripravíme si omáčku. Do výpeku, kde sa nám vyprážali guľky pridáme maslo, hladkú múku, trocha opražime, pridala som ešte trocha cukru a zalejeme vývarom alebo vodou. Pridáme smotanu, dochutíme koreninami a povaríme asi 10 minút. Hustotu omáčky si môžte doladiť podľa vlastných preferencií.



5.
Podávala som to so zemiakmi a ešte posypala nasekaným koriandrom. Určite mrknite na ten koriander na nete, odporúčam je neskutočne zdravý a k mletému mäsku sa samozrejme hodí. Podáva sa to ešte s brusnicovým džemom ale ja to nepraktizujem, tak dobrú chuť :)



1 komentár:

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.