UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

utorok 20. decembra 2016

Linecké keksíky s nutelou a orechami





Krásny predvianočný čas priatelia. Skúšala som piecť tieto krehučke keksíky s jemnou čokoládovo-orechovou chuťou a sú naozaj fantastické, tak som sa rozhodla, že sa o recept podelím aj s vami.







potrebujeme:



250 g hladkej múky

50 g polohrubej múky

250 g Hery maslovej

130 g práškového cukru

2 žĺtky

štipka soli

trocha vanilkového extraktu alebo vanilkový cukor

nutela asi tak 200 g

30 g mletých orechov



postup:



1.
Z múky, cukru, hery, žĺtkov, soli, vanilk. extraktu vypracujeme cesto, ktoré rozdelíme na polovicu, zabalíme do fólie a necháme hodinu odpočívať.

2.
Papier na pečenie pomúčime, dáme na neho jednu polovicu cesta 


a rozvaľkáme ho na rozmer 22 x 28 cm.

3.
Na rozvaľkane cesto natrieme tenšiu vrstvu nutely, 


posypeme veľmi jemne orechami (trocha menej ako je na fotke) a pomocou papiera cesto stočíme.

4.
Takto stočené cesto necháme odpočívať asi 10 minút a potom ho dáme na 10 minút do mrazničky, aby sa nám lepšie krájalo.  Tým istým spôsobom si pripravíme aj druhú polovicu cesta.

5.
Keď máme cesto stuhnute, niťou si ho pokrájame na 7-8 mm kúsky.

6.
Kúsky ukladáme na plech ktorý sme vystlali papierom na pečenie, trocha ďalej od seba, pretože pečením narastú.

7.
Pečieme pri teplote 180°C cca 12 minút.


2 komentáre:

  1. Jeminenku, prečo som len musela k tebe nakuknúť :)) ešte čo by som zajtrá upiekla tieto kolieska? Dnes som s pečením suchého pečivka predsa skončila či? Fantasticky vyzerajú aj tá kombinácia sa mi páči...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evi, ďakujem za komentár, určite si upeč, je to jednoduché, rýchle, trvanlivé a chuťovo úžasne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.