UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 16. decembra 2016

Žĺtkové rezy makové



Mnohí z vás asi poznáte žĺtkové rezy v orechovej verzii, áno sú fantastické, no ja mám oveľa radšej túto makovú, aj keď orechy mám radšej ako mak, ... zaujímavé :) Sú oveľa jemnejšie, nadýchanejšie a neskutočne sa rozplývajú na jazyku.


cesto:



6 vaječné bielka

200 g práškový cukor

250 g Hera maslova

200 g polohrubá múka

1 kypriaci prášok do pečiva

200 g mletý mak

0,5 dl mlieka




poleva:



6 žĺtka

250 g práškového cukru




postup:



1.
Mäkké maslo vymiešame s cukrom do hladka. Potom prisypeme mak, preosiatú múku zmiešanú s práškom do pečiva, prilejeme pol deci mlieka a stále premiešavame. Nakoniec pridáme vyšľahaný sneh s bielkov



a jemne ale dôkladne premiešame.

2.
Cesto rovnomerne rozotrieme na plech, ktorý sme vystlali papierom na pečenie. 

Veľkosť plechu 36 x 25 cm. Pečieme pri teplote 180°C asi 25-30 minút.

3.
Kým sa nám cesto pečie, vymiešame si žĺtky s cukrom do hladka


a horúci koláč hneď po upečení natrieme polevou. Tá rýchlo uschne a koláč necháme vychladnúť. Po vychladnutí pokrájame na rezy, poleva je veľmi krehká, preto je treba krájať ostrým horúcim nožom, najprv opatrne prerezať vrchnú polevu a potom aj cesto.










4 komentáre:

  1. Ďakujem Vám za všetky recepty, všetky sú fantastické.....presne podľa takýchto receptov kuchtila aj moja mama,mne sa nepodarilo zachovať si ich všetky, no tu akoby som ich znova našla a preto mám z nich dvojnásobnú radosť...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Beruška, veľmi si to cením, nech sa vám darí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dá sa Hera maslová nahradiť maslom 82%?
    Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.