streda, 12. novembra 2014

Karlovarský knedlík


Karlovarský knedlík je jednoduchý, rýchly na prípravu, veľmi chutný a pre mňa zároveň aj krajší ako klasický parený knedlík. Je ľahučký, nadýchaný a ma úžasne maslovú vôňu a chuť. 
Tento recept mám od skvelého kuchára, ktorý už žiaľ nie je medzi nami.
Keď som ho prvýkrát varila, bola som veľmi prekvapená, lebo hneď na prvýkrát sa mi vydaril, no a odvtedy ho robím veľmi často, pretože celá naša rodina ho zbožňuje.

Táto dávka je na 2 menšie knedle, cca 4-5 porcie, čiže ak chcete viac porcií, jednoducho zdvojnásobte dávku.



potrebujeme:



10 starších rohlíkov, najvhodnejšie  sú 2-3 dňové

3 vajcia

3 dl mlieka

60 g masla

soľ, čierné korenie, petržlenová vňať


postup:


1.
Rohlíky pokrájame na kocky.



2.
Vo väčšej mise polejeme mliekom, osolíme, okoreníme. Petržlenovú vňať pokrájame a primiešame k rohlíkom.

3.
Oddelíme si žĺtka od bielkov.

4.
Roztopíme maslo, vlažné zmiešame so žĺtkami, pridáme k rohlíkom a premiešame.
Vyšľaháme si sneh z bielkov a ľahko zapracujeme k rohlíkom.


5.
Takto pripravené cesto si rozdelíme na polovicu. 
Každú polovicu si položíme na potravinársku fóliu a tvarujeme knedlík.





6.
Knedlík zabalíme do fólie, prekryjeme jednú stranu , potom druhú, vytlačíme vzduch a konce zauzlíme. 



7.

Knedlíky vložíme do vriacej vody spojenou časťou fólie nahor a zakryté varíme 25 minút. Knedlíky nie je treba počas varenia otáčať.

8.

Z uvareného knedlíka odstránime fóliu, necháme chvíľu odpariť a knedlík pokrájame.


Tip :  
                                     Pečená krkovička na mrkve, karlovarský knedlík

Recept nájdete kliknite  TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.