UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

štvrtok 19. marca 2015

Londýnske rezy



Sú recepty zákuskov, ktoré idú z generácie na generáciu a tieto rezy patria jednoznačne medzi ne, pretože sú jemné, krehké, veľmi chutné, jednoduché a nenáročné na prípravu. 
Určite ich poznáte, na internete som našla veľmi veľa trocha odlišných receptov, lebo každý si ich prispôsobuje podľa seba a tento je ten môj. Pripraviť sa dajú v dvoch verziách a to ako kokosové alebo orechové, stačí vymeniť v recepte kokos za orechy. Ja ich pripravujem väčšinou s kokosom, kedže sú to obľúbené rezy môjho manžela.




cesto:


400 g hladkej múky

140 g práškového cukru

10 g prášku do pečiva

5  vaječné žĺtka

250 g masla alebo margarínu / zmäknuté

džem na potretie


postup:

1.
S týchto surovín, okrem džemu si vypracujeme cesto.

2.
Cesto si preložíme na vymastený a múkou posypaný plech. Rukou alebo silikónovým valčekom si cesto rovnomerne roztlačíme na celý plech. Cesto si môžte aj rozvaľkať na podložke a potom ho preniesť na plech, ale ja to tak nerobím. Veľkosť plechu je 36x26 cm.

3.
Cesto si natrieme džemom, ktorým nešetríme.

4.
Pripravíme si kokosový sneh.

kokosový sneh: 



5 vaječné bielka

200 g práškového cukru

200 g strúhaného kokosu

5.
Z bielkov vyšľaháme sneh, pridáme polovicu cukru, prešľaháme a pridáme druhú polovicu cukru. Vyšľaháme tuhý sneh, do ktorého prisypeme kokos, jemne stierkou premiešame. Toto snehové cesto navrstvíme na džem


a rovnomerne zahladíme stierkou alebo nožíkom.

6.
Takto pripravený koláč pečieme pri teplote 180°C 15 minút, potom teplotu znížime na 170°C a pečieme ešte ďalších asi 15 minút, pokiaľ povrch snehového cesta chytí ružový nádych.


8 komentárov:

  1. Parádny koláčik...tiež mám viac receptov a skutočne je výborný aj s orechovým aj s kokosovým snehom...len ja mám v receptoch šľahať sneh nad parou, tvoj recept sa odlišuje prípravou snehu ale to mu vôbec neubralo na vzhľade a určite aj na chuti. Pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evi, ďakujem za pekný komentár, to s tým nad parou počujem prvýkrát a ani na internete som sa s tým nestretla, ale ako sa poznám určite vyskúšam :)

      Odstrániť
  2. Tiež som si myslela vyšlahať nad parou, spravila som podľa Tvojho receptu. Chutí celej rodine. Teraz som upiekla s kokosom, nabudúce sú orechy na rade.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada že vám koláčik chutil a ďakujem za pekný komentár, určite skúste aj orechový, ten mám ja trocha radšej

      Odstrániť
  3. mam podobny recept ale cesto sa musi v mojom kolaciku predpiect

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím že som sa s takým receptom už stretla niekde na internete, ja nikdy nepredpiekam :)

      Odstrániť
  4. Ja som musela dať viac múky a aj tak je veľmi krehký, skoro sa rozpadáva, neviem, nabudúce dám asi k 140g muky menej hery? Inak je veľmi chutný:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V recepte je 400 gramov múky a nie 140 gramov, recept pečiem už roky a ešte sa mi nikdy nerozpadával :)

      Odstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.