UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 20. februára 2015

Rozlietané vtáčiky s tarhoňou



Rýchlejšia a chutnejšia varianta španielských vtáčikov. Aj keď mám veľmi rada španielské vtáčiky, vadí mi na nich to, že mäsko sa klepaním vysuší a stráca tým zbytočne svoju chuť. Odkedy sme vyskúšali túto variantu, klasické španielské vtáčiky už nerobíme.




potrebujeme:


bravčové stehno (krkovička), množstvo podľa potreby, ja som mala asi 750 g
1 veľká cibuľa
1 - 2 klobásy
kyslé uhorky (4 menšie kusy)
2 vajíčka uvarené na tvrdo
horčica
olej 
koreniny soľ, čierne korenie a mletá červená paprika
voda




postup:


1.
 Mäso v celku osolíme a opečieme na rozohriatom oleji z každej strany, aby sa nám mäso pekne stiahlo a ostalo po dusení šťavnaté.

2. 
Plameň stíšime, pridáme pokrájanú cibuľu, opražíme mierne do sklovitá, pridáme mletú červenú papriku, premiešame a hneď zalejeme vriacou vodou aby nám paprika nezhorkla. Množstvo vody podľa potreby, ale minimálne do polovice výšky mäsa, ja som mala mäso zakryté až do 2/3.

3. 
Mäso za občasného miešania dusíme. Po 45 minútach si mäso obrátime aby bolo rovnomerne uvarené a ponorným mixérom mixujeme asi jednú minútu šťavu s cibuľou, tým sa nám šťava trocha zahustí. Pridáme pokrájanú klobásu a varíme ďalších 30 minút.

4.
Po 30 minútach pridáme pokrájané kyslé uhorky, nadrobno pokrájané vajíčka a asi jednu lyžicu horčice. Premiešame a varíme ešte 15 minút, čiže celková doba varenia je 1 a 1/2 hodiny. Pred koncom šťavu dochutíme, mäso vyberieme a pokrajáme.

5.
Podávame s tarhoňou alebo ryžou.




tarhoňa


Sú rôzne spôsoby ako pripraviť tarhoňu, ale ja ju pripravujem takto.

Do hrnca si dáme asi 2 lyžice oleja, vysypeme naň tarhoňu, osolíme a opražíme ju do ružova, asi tak 5 minút. 

Po 5 minútach tarhoňu zalejeme studenou vodou, premiešame zarovnáme povrch, vody by malo byť asi tak, aby voda bola 1 a pol cm nad povrchom ryže.

Tarhoňu zakryjeme a dáme piecť do rúry asi 25- 30 minút. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.