UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 11. marca 2016

Krehký orechovo-jablkový koláč




Krehučký a šťavnatý jednoduchý koláč s jemnou orechovo-jablkovou chuťou, vhodný na všetky príležitosti. Výborný je aj na druhý deň, keď sa všetky chute rozležia a zákusok je rovnako šťavnatý dokonca ešte viac.




cesto:


1/2 kg polohrubej múky

200 g práškový cukor

1 Heru alebo maslo (250 g)

2 vajcia

1 prášok do pečiva

1 vanilkový cukor


1.

Z uvedených surovín spracujeme cesto.
                             
2.
Cesto si rozdelíme na polovicu. Jednu polovicu si dáme na vymastený a múkou posypaný plech. Rukou, alebo silikónovým valčekom si cesto rovnomerne roztlačíme na celý plech.
Cesto si môžte rozvaľkať aj na podložke a potom ho preniesť na plech, ale ja to tak nerobím. Veľkosť plechu je 36x26 cm.
 
3.
Druhú polovicu cesta si zabalíme do fólie a dáme do mrazničky (ešte si ho rozdelím na tri diely, skôr sa zamrazí a potom to aj rovnomernejšie nastrúham po tretinách na celú plochu)  aspoň na pol hodinu, aby sa nám potom dobré strúhalo na plnku. 

4.
Medzi tým, čo máme polovicu cesta v mrazáku si pripravíme plnku.


plnka:



200 g mletých vlašských orechov

4 olúpané nastrúhané jablka (na hrubom strúhadle)

150 g práškového cukru

pár kvapiek citrónovej šťavy

vanilkový cukor

trocha strúhanky pod plnku

Mleté orechy si zmiešame s cukrom pridáme nastrúhané jablká, ktoré sme si pokvapkali citrónovou šťavou a premiešame.
 
5.
Kedže som jablka nežmýkala od šťavy aby bol koláč šťavnatejší, plnka je trocha mokrejšia tak cesto posypeme trocha strúhankou, stačí jemná vrstva a rovnomerne natrieme pripravenú plnku.
Povrch plnky ešte posypeme vanilkovým cukrom.
Zamrazené cesto nastrúhame hrubým strúhadlom na rozotretú plnku. 
6.
Pečieme pri teplote 180°C asi 35 - 40 minút.
7.
Určite mi dajte do komentárov vedieť či ste koláč vyskúšali a ako vám chutil.







10 komentárov:

  1. práve dopečený......:-) je výýýborný

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár, veľmi ma teší že vám koláč chutil :)

      Odstrániť
  2. KOLACIK JE VYBORNY NA TRETI DEN U MNA, UZ SOM RECEPT POSUNULA AJ DALEJ, JE PRIAM FAMOOOZNY A URCITE HO BUDEM ROBIEVAT. DAKUJEM ZA RECEPT.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Podľa môjho názoru do plnky úplne stačí 100g mletých vlašských orechov a 75g práškového cukru nakoľko samotné cesto je dosť sladké :-), ale určite veľmi dobrý, že ,,hnecený jablučkový" koláč :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výborný koláč, díky za recept! Pekla jsem už asi pětkrát a pokaždé s maximálním úspěchem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj, tenhle koláč mám ráda, pravidelně ho peču tak, že místo jablek dávám rebarboru. Tak ho má rád i přítel, který jinak rebarboru 2x nemusí.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Peciem ho uz 3-ti x.Prave je v rure.Rychly,chutny kolac.Plnku robim bez orechov a nedusila som ju.Vobec to nevadi...Odporucam receptik a dakujem:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. piekla som, dá sa aj zamraziť, ak je čo :), ale ja som namiesto nastrúhanej vrchnej cestovej vrstvy povykrajovala hviezdičky a naukladala na vrch, poprekladala aj cez seba a vyzeralo to výborne

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.