UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

streda 16. novembra 2016

Medvedie labky




Krehké tradičné vianočné koláčiky, kto by nepoznal tieto úžasné medvedie labky. Existuje množstvo receptov a tento je môj osvedčený, tak možno niekoho inšpirujem :)


cesto:



300 g hladkej muky

200 g masla

100 g práškového cukru

1 vanilkový cukor

100 g mleté vlašské orechy

pol lyžičky mletej škorice

30 g kakaa

2 žĺtka

trocha citrónovej kôry

1 lyžica citrónovej šťavy


postup:



1.
Múku, cukor, kakao, preosejeme do misy, pridáme ostatné suroviny a vypracujeme cesto. 

2.
Cesto necháme odpočinúť  minimálne hodinu.

3.
Prichystáme si plechy a vymastíme formičky roztopeným maslom. 

4.

Z cesta si pripravíme guľôčky, alebo len tak trháme kúsky, ktoré veľmi jemne omúčime a omúčenou stranou vkladáme cesto do formičiek.
V strede urobíme miernu jamku.




5.
Pečieme pri teplote 170 -175°C asi 15-20 minút.

Po upečení necháme asi 5 minút vychladnúť a ešte za horúca 
koláčiky vyklopíme z formičiek jemným buchnutím formičky o plech.


6.

Po vychladnutí obalíme v práškovom cukre alebo ozdobíme podľa vlastnej fantázie a chuti.



4 komentáre:

  1. Dobre by mi padli k tej kávičke čo práve pijem :) Výborné a ako píšeš existuje veľa receptov. Ja mám veľmi podobný tomu tvojmu podľa ktorého ich robím len bez kakaa...Už sa u vás doma "zvianočnieva"?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Evka,tak trošička, kľudne daj recept alebo odkaz na tie tvoje, rada sa pozriem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. medvedie dlapky som robila na vianoce a boli výborné priam fantastické !!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.