UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

streda 12. novembra 2014

Karlovarský knedlík


Karlovarský knedlík je jednoduchý, rýchly na prípravu, veľmi chutný a pre mňa zároveň aj krajší ako klasický parený knedlík. Je ľahučký, nadýchaný a ma úžasne maslovú vôňu a chuť. 
Tento recept mám od skvelého kuchára, ktorý už žiaľ nie je medzi nami.
Keď som ho prvýkrát varila, bola som veľmi prekvapená, lebo hneď na prvýkrát sa mi vydaril, no a odvtedy ho robím veľmi často, pretože celá naša rodina ho zbožňuje.

Táto dávka je na 2 menšie knedle, cca 4-5 porcie, čiže ak chcete viac porcií, jednoducho zdvojnásobte dávku.



potrebujeme:



10 starších rohlíkov, najvhodnejšie  sú 2-3 dňové

3 vajcia

3 dl mlieka

60 g masla

soľ, čierné korenie, petržlenová vňať


postup:


1.
Rohlíky pokrájame na kocky.



2.
Vo väčšej mise polejeme mliekom, osolíme, okoreníme. Petržlenovú vňať pokrájame a primiešame k rohlíkom.

3.
Oddelíme si žĺtka od bielkov.

4.
Roztopíme maslo, vlažné zmiešame so žĺtkami, pridáme k rohlíkom a premiešame.
Vyšľaháme si sneh z bielkov a ľahko zapracujeme k rohlíkom.


5.
Takto pripravené cesto si rozdelíme na polovicu. 
Každú polovicu si položíme na potravinársku fóliu a tvarujeme knedlík.





6.
Knedlík zabalíme do fólie, prekryjeme jednú stranu , potom druhú, vytlačíme vzduch a konce zauzlíme. 



7.

Knedlíky vložíme do vriacej vody spojenou časťou fólie nahor a zakryté varíme 25 minút. Knedlíky nie je treba počas varenia otáčať.

8.

Z uvareného knedlíka odstránime fóliu, necháme chvíľu odpariť a knedlík pokrájame.


Tip :  
                                     Pečená krkovička na mrkve, karlovarský knedlík

Recept nájdete kliknite  TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.