UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 22. apríla 2016

Rýchly smotanový koláč s ovocím a maslovou posýpkou



Jednoduchý, rýchly, vďaka kyslej smotane veľmi jemný a vláčny koláč.  Ak máte po ruke akékoľvek ovocie, kľudne môžte kombinovať aj viac druhov, tak si skúste upiecť túto rýchlovku s mäkkučkým cestom a chrumkavou posýpkou. Svoju mäkkosť a vláčnosť si tento koláčik zachová veľmi dlho.


cesto:


2 vajcia


1 dl oleja

300 g polohrubá múka

150 g práškový cukor

200 ml kyslá smotana

0,5 dl mlieka

1 prášok do pečiva

ovocie akékoľvek či už zavárané alebo čerstvé, ja som použila zavárané broskyne 



Rozmer plechu 26x36 cm.


1.
Vajcia vyšľaháme s cukrom, pridáme olej, smotanu, mlieko a poriadne došľaháme. Do toho vmiešame preosiatú  múku s práškom do pečiva a poriadne premiešame.



2.
Cesto vylejeme na plech, ktorý vystelieme papierom na pečenie. Na vrch poukladáme ovocie



a dáme piecť na 180°C asi 15 minút. Po 15 minútach koláč vyberieme, posypeme pripravenou posýpkou



a dáme piecť ďalších cca 15 minút. 



Po upečení môžme ešte posypať práškovým cukrom.


posýpka:

50 g maslo

50 g polohrubá múka
50 g detská krupica
25 g práškový cukor
25 g kryštálový cukor

Z masla , cukru, múky, a krupice si prstami premiešavaním pripravíme posýpku.




3 komentáre:

  1. Koláčik je vynikajúci, podaril sa mi, jupiii :-)a zožal velky úspech aj u návštevy... A inak super skvely cely blog.Merci od Mary :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mária teším sa s Vami :) a ďakujem za krásny komentár ktorý si veľmi cenním :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skúšala som upiecť koláčik ale je normálne že to cesto mám ako keby také vlhké,nie ako klasické upečené..Piekla som ho pritom dlhšie ako je písané..

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.