UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 13. novembra 2015

Orechové osie hniezda s polevou


Mäkkulinke, nadýchané, vláčne, úžasne mäkkučke aj na druhý deň. Kto by nepoznal osie hniezda, najradšej mám orechové. 
Tieto s polevou som pripravovala prvýkrát a boli DOKONALÉ, žožali u nás veľký úspech a preto odteraz ich budem pripravovať už len s touto úžasnou polevou.

cesto:


400 g polohrubej múky
20 g droždia  (ja používam sušené 1 balíček 7 g)
250 ml vlažného mlieka   (aby cesto nebolo husté ani riedke)
50 g kryštálového cukru
50 g roztopeného masla
1 vajce 
1/2 lyžičky soli 
trocha roztopeného masla na pomastenie upečených hniezd
rozmer plechu 35x24 cm



plnka:

75  g poloroztopenéj Hery alebo masla, aby sa nám dobre stierkou mastilo cesto
200 g orechov
3-4 lyžice práškového cukru


poleva:

80 g mäkkého, mierme roztopeného masla
1 1/4 šálky práškového cukru   (veľkosť šálky je 2,5 dl)
½ lyžičky vanilkového extraktu
4-5 lyžice teplej smotany 12 %



postup:


1.
Najprv si pripravíme kvások tak, že mlieko trocha zohrejeme aby bolo vlažné (pozor, ak mlieko zohrejete príliš a bude teplé tak zničíte kvasinky a cesto vám nevykysne), potom do neho pridáme droždie a kryštálový cukor. 
Premiešame a dáme kysnúť.

Do väčšej misy dáme múku, vajíčko, maslo, vykysnutý kvások a zarobíme cesto.
Cesto dobre vymiešame.

2.
Cesto dáme do misy ktorú nemučíme, ale omastíme olejom, prikryjeme potravinárskou fóliou a necháme kysnúť na teplom mieste asi 45 minút.

 

   
3.
Po vykysnutí cesto dáme na pomúčenú podložku.
 
4.
Cesto rozváľame na rozmer 50 cm dlhý a široký cca 35 cm.
Pomastíme mierne roztopeným maslom. Orechy zmiešame s cukrom a rovnomerne posypeme na maslo. Ja som ešte trocha poliala orechy maslom, mala som po ruke toho masla viac, ale nie je to treba.
     
5.
Cesto stočíme a okraj potrieme mierne vodou.
       
6.
Rolku si porežeme na polovicu, polovice znova na polovicu, čiže máme 4 diely a každý diel si ešte porežeme na také dieliky ako chceme. 
Ja som ich rozrezala na 3 x, čiže vzniklo mi 12 kúskov o dĺžke 4 cm.
Ak si  vzniknuté 4 kúsky porežete na 4 x, tak vám vzniknú 16 kúskov o dĺžke 3 cm.

Ak sa vám to zdá zložité čo tu vypisujem , pretože som to zabudla vyfotiť, jednoducho si rolku narežte na 3 alebo 4 centimetrové kúsky, záleží koľko tých kúskov chcete. Ja som si ich, ako som už písala narezala na 4 cm kúsky.

7.
Vzniknuté rezy si dáme na vymastený pekáč, rezom dole, nie blízko seba lebo ešte narastú, prikryjeme potravinárskou fóliou 
       
a dáme na teplé miesto podkysnúť ešte na pol hodinu. Po pol hodine rezy zdvojnásobia svoj objem 
     
a dáme piecť do vyhriatej rúry, pri teplote 180°C, približne na 30 minút.

8.
Pokiaľ sa nám osie hniezda pečú, pripravíme si polevu. Do mäkkého, mierne roztopeného masla preosejeme práškový cukor a vymiešame pokiaľ sa nám cukor nerozpustí. Nakoniec pomaly pridávame teplú smotanu, dokiaľ nemá poleva požadovanú konzistenciu, aby sa nám dala pekne liať ale zároveň aby nebola veľmi riedka.

9.
Hneď po upečení povrch rezov potrieme trochou roztopeného masla. 
         
Necháme mierne vychladiť, ale len asi tak 5 minút a hneď povrch polejeme polevou. Polevu pekne rozotrieme po celom povrchu necháme vychladnúť a potom si už len vychutnávame tú dokonalú chuť.



10 komentárov:

  1. Mňam, osie hniezda sú aj u nás obľúbené ale s polevou som ich veru ešte neskúšala...musím to skúsiť vyzerá to zaujímavo...pekný týždeň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Evka, aj tebe krásny týždeň, určite skús, s polevou je to o niečom inom určite neoľutuješ a budeš sa olizovať až za ušami, nech sa vydaria :)

      Odstrániť
  2. Moja dcéra miluje škoricové osie hniezda. Dnes som však vyskúšala tieto vaše orechové. A sú naozaj jedna báseň, ďakujem za ďalší skvelý receptík :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja vám ďakujem za pekný komentár, som veľmi rada, že sa vám osie hniezda podarili a aj chutili :)

      Odstrániť
  3. Dnes som ich vyskúšala, sú úžasné, mňam :) Ďakujem za recept... Janka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja vám ďakujem za pekný komentár, som rada že vám chutilo,... ako sa na nich pozerám, tak ich budem musieť znova čoskoro upieť :)

      Odstrániť
  4. Vyskúšané :), výborné, spapané ;) Ďakujem za fantastický receptík. Na budúce ich vyskúśam škoricové alebo s lieskovcami. Mňaaaam. Krásny deň Vám prajem :)a tešim sa na ďalšie super recepty.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Výborný recept, perfektne rozpísaný postup, hneď som si ho zapísala do svojho zošitka :) hniezda sa podarili na prvý krát. Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.